«ԶՈՐԱՎԱՐ ՍԵՊՈՒՀ» ՊԱՏՄԱՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԻ ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ


Նկար

Նախիջևանի տարածքով Իրանի հետ երկաթուղային կապի հաստատումը բաժակաճառերի ժանրից է, պաշտոնական Թեհրանը չի վստահում Երևանին՝ իր ներկա իշխանություններով հանդերձ. Վահե Դավթյան

06/01/2021

Նախիջևանով Ռուսաստանի հետ տրանսպորտային կապի հաստատման մասին խոսելը, ըստ ամենայնի վկայում է այն մասին, որ վարչապետի պաշտոնը զբաղեցնող անձը լավ չի պատկերացնում աշխարհագրությունը, առավել ևս՝ տրանսպորտային լոգիստիկան: Տեսականորեն կարելի է Թուրքիայի տարածքով ևս ելք ապահովել դեպի Ռուսաստան, սակայն պարզ չէ՞, որ դա կլինի տնտեսապես ոչ նպատակահարմար: Նույնը կարող ենք ասել նաև Նախիջևանով Ռուսաստանին միանալու հեռանկարի մասին: Այս մասին Tert.am-ի հետ զրույցում նշեց քաղաքական գիտությունների
դոկտոր, «Մեկ Հայաստան» կուսակցության քաղխորհրդի անդամ Վահե Դավթյանը՝ անդրադառնալով Նիկոլ Փաշինյանի հայտարարությանն առ այն, որ հնարավոր է Նախիջևանով երկաթուղային հաղորդակցություն ունենալ Ռուսաստանի և Իրանի հետ, և Ադրբեջանն ևս հնարավոր է օգտվի այդ
ճանապարհից:

«Միակ լոգիստիկ լուծումն այստեղ հետևյալն է. Նախիջևանի տարածքով միանալ Կասպից ծովի նավահանգիստներին ու այնուհետև ծովային ճանապարհով՝ Ռուսաստանին, որն անտրամաբանական է: Ռուսաստանի հետ Հայաստանի տրանսպորտային միացումը կարող է տեղի ունենալ կամ Վրաստանի ու այնուհետև Հարավային Օսիայի ու Աբխազիայի տարածքով, կամ էլ Ադրբեջանով ու այնուհետև Հյուսիսային Կովկասով: Հավանաբար, վարչապետի պաշտոնը զբաղեցնող անձն ի նկատի ունի հենց այս՝ երկրորդ լոգիստիկ լուծումը, որը նախկինում՝ ԽՍՀՄ տարիներին ևս գործել է, երբ շահագործվում էր Անդրկովկասյան երկաթուղին: Սակայն այս դեպքում ևս մենք գործ ունենք վատ մշակված առասպելի հետ, քանի որ ներկայումս տարածաշրջանում ստեղծված իրավիճակում Ադրբեջանը նպատակ է հետապնդում աշխարհաքաղաքականությունից հայտնի «անակոնդայի» մեթոդի կիրառման միջոցով խեղդել Հայաստանի տնտեսությունը՝ խորացնելով տրանսպորտային շրջափակումը»,- ասաց Դավթյանը՝ միևնույն ժամանակ նշելով, որ պատերազմն այսօր հիբրիդային է ու վարվում է նաև տնտեսական տիրույթում, որտեղ մենք այլևս
չունենք պայքարելու ոչ մի ռեսուրս։

Ինչ վերաբերում է Նախիջևանի տարածքով Իրանի հետ երկաթուղային կապի հաստատմանը, ապա Վահե Դավթյանի կարծիքով դա ևս բաժակաճառերի ժանրից է։ Նրա խոսքով՝ շփվելով իրանցի փորձագետների հետ՝ նկատել է, որ Թեհրանը դեռևս չի վստահում Երևանին՝ իր ներկայիս
իշխանություններով հանդերձ, ուստի, պատրաստ չէ գնալ նման խոշոր ենթակառուցվածքային
նախագծերի իրականացման ճանապարհով:

«Եկեք չմոռանանք, որ վերջին 2,5 տարվա ընթացքում իրեն իշխանություն հռչակած խմբակը արեց ամեն ինչ հայ-իրանական հարաբերությունները սնանկացնելու նպատակով, ինչն իր արտահայտումը գտավ նաև ենթակառուցվածքային հարցերում՝ թե տրանսպորտային, թե էներգետիկ: Միակ
տրանսպորտային-լոգիստիկ փոխակերպումը, որը սպասում է մեզ, Սյունիքի տարածքով Բաքվի ու Նախիջևանի միջև ուղիղ կապի հաստատումն է»,- ասաց Դավթյանը և ընդգծեց, որ Հայաստանն այս կոնֆիգուրացիայում դառնում է ընդամենը տարանցիկ միջանցք, ընդ որում՝ առանց շահառուի կարգավիճակի, չի ստանալու որևէ տարանցման վճար։

tert.am